Prikaži kategorije

Armiranje asfaltnih površin

TenCate Polyfelt PGM geosintetiki predstavljajo inovativen in cenovno ugoden način obnove razpokanih cestnih površin. Razvit je bil z namenom preprečevanja refleksiranja razpok iz osnovnega asfaltnega sloja v nov obnovljen asfalten sloj. V tem je bil več kot uspešen in uporaba PGM geosintetikov raste vse od začetkov pred 25 leti. TenCate Polyfelt PGM je vodilni proizvod na trgu z velikimi referencami.

Tehnični list:

TenCate Polyfelt PGM tipi in funkcije

TenCate Polyfelt proizvaja dva tipa in sicer:

  • TenCate Polyfelt PGM 14 neojačan geotekstil za vgradnjo v asfalt in
  • TenCate Polyfelt PGM G ojačan s steklenimi vlakni velike natezne trdnosti pri majhnih raztezkih (3%).

Z uporabo TenCate Polyfelta PGM dosežemo sledeče:

  • Tesnjenje razpokane površine cestišča – voda, sol in drugo ne prodira v cestno strukturo.
  • Zmanjševanje napetosti – Polyfelt PGM zavira prodiranje razpok v nov asfaltni sloj
  • Vezanje plasti – Polyfelt PGM omogoča enakomerno vezanje med staro in novo asfaltno plastjo
  • Temperaturno obnašanje – Polyfelt PGM tudi pri nizkih temperaturah omogoča dobre rezultate
  • Recikliranje – asfaltirane ceste z vgrajenim Polyfeltom PGM se brez težav lahko reciklirajo
  • Vgradnja – Polyfelt PGM je enostaven za polaganje tudi v ovinkih in na grbinah
  • Življenjska doba – vzdrževalni intervali se bistveno podaljšajo.

Polyfelt PGM G je geokompozit z visoko natezno trdnostjo, sestavljen iz Polyfelt PGM 14 in dodatno utrjen s steklenimi nitmi.

Na voljo je v treh različicah in sicer:

  • TenCate Polyfelt PGM G 50/50; natezna trdnost 50 kN/m, raztezek pri pretrgu 3%
  • TenCate Polyfelt PGM G 100/100; natezna trdnost 100 kN/m, raztezek pri pretrgu 3%
  • TenCate Polyfelt PGM G 200/200; natezna trdnost 200 kN/m, raztezek pri pretrgu 3%

Razpoke na asfaltu se pojavijo pri raztezkih od 0,5% pa do 2%, odvisno od temperature in kvalitete asfaltne zmesi. Za ojačanje asfaltov potrebujemo material, ki ima podobno obnašanje – raztezek pri pretrgu. Pokazalo se je da je s svojimi 3% raztezka pri pretrgu stekleno vlakno najprimernejše in da sintetični materiali, ki imajo raztezke v območju 6 – 12% niso primerni, saj nastane poškodba asfalta že preden se sintetični material aktivira. Iz tega razloga je PGM ojačan s steklenimi vlakni visoke natezne trdnosti.

armiranje_asfalta1

1. Očistitimo cestišče

armiranje_asfalta2

2. Zapolnimo razpoke (> 4 mm) in luknje v cestišču z bitumnom. Pri zelo poškodovanih površinah je priporočljiva tanka prevleka.

armiranje_asfalta3

3. Pred vgradnjo moramo enakomerno po celotni širini napravit pobrizg z bitumensko emulzijo (65% ali več) in količina bitumna mora biti 1.2 kg/m2. Kakovost emulzije je odvisna od klimatskih pogojev in od tipa uporabljene asfaltne površine.

armiranje_asfalta4

4. Z vgradnjo PGM geotekstilije pričnemo, ko nastopi zamreženje emulzije. PGM odvijemo in položimo na sloj emulzije s pomočjo posebne polagalne naprave. Prednapenjanje ni potrebno.

armiranje_asfalta5

Nadgradnja:
Prikaz površinske obdelave. Izvedeta se pobrizg z emulzijo, ki jo sestavljata dva dela B1 in B2:
B1 komponenta mora prepojiti geotekstilijo (pribl. 0.8 kg/m2 70% emulzije).

B2 komponenta je potrebna za fiksiranje posipa. Potrebna količina je odvisna od priporočil proizvajalca emulzije in zavisi od kakovosti, količine, oblike in velikosti uporabljenega posipa

Takoj po nanosu emulzije na površino geotekstilije, se enakomerno potrese potrebna količina posipa. Sledi valjanje.

armiranje_asfalta6

6. Cestogradni asfalt (min. debelina 40 mm) se lahko vgradi takoj ko se PGM položi.

Priporoča se uporaba stroja za asfaltiranje z gosenicami.

Temperatura asfaltne mešanice med vgradnjo ne sme presegati 160°C. To običajno dosežemo pri temperaturi mešanja 190°C.