SPLOŠNI POGOJI POSLOVANJA
1. SPLOŠNE DOLOČBE
Splošni pogoji poslovanja se uporabljajo za ureditev vseh medsebojnih razmerij med družbo LESPATEX d.o.o., Pot k sejmišču 30, 1231 Ljubljana-Črnuče (v nadaljevanju: trgovec) in kupcem. Splošni pogoji so sestavni del vsake ponudbe, naročila in pogodbe, razen če med trgovcem in kupcem ni izrecno, pisno in sporazumno dogovorjeno drugače.
V primeru nakupa blaga v spletni trgovini Lespatex poleg dotičnih Splošnih pogojev poslovanja veljajo tudi Splošni pogoji poslovanja v spletni trgovini.
Kupec z naročilom ali nakupom blaga pri trgovcu izjavlja, da je seznanjem s Splošnimi pogoji poslovanja ter z njimi v celoti soglaša.
2. PRIPRAVA PONUDBE IN NAROČANJE BLAGA
Trgovec na podlagi povpraševanja, katerega prejme preko telefona, elektronske in klasične pošte oziroma katerega drugega kanala, kupcu izdela ponudbo. Ponudba vsebuje informacije o blagu, količini, ceni in plačilnih pogojih. Veljavnost ponudbe je 1 delovni dan, v kolikor ni določeno drugače. Ko trgovec prejme kupčevo pisno potrditev o sprejemu ponudbe in njenih pogojev, naročilnico ali predplačilo, se šteje, da trgovec in kupec vstopita v pogodbeni odnos.
V primeru ustne potrditve ponudbe ali ustne spremembe potrditve v celoti ali njenem delu, odgovornost za morebitne napake pri dobavi blaga nosi kupec.
3. CENE IN PLAČILO
Cene, ki so posredovane na ponudbi so informativne. Cene, ki so dogovorjene (s strani kupca sprejete oz. potrjene) v ponudbi so fiksne, če ni drugače določeno. Vse cene blaga so navedene v evrih, če ni drugače določeno. Cene so zapisane v neto znesku, brez obračunanega DDV-ja, če ni drugače določeno.
Trgovec si pridržuje pravico, da kadarkoli spremeni cene blaga brez predhodnega obvestila. Veljavne cene so vedno tiste, ki veljajo v času naročila.
Kupec lahko plačilo izvede z nakazilom na katerega od odprtih bančnih računov trgovca ali z gotovinskim oziroma kartičnim plačilom na sedežu trgovca: Pot k sejmišču 30, Ljubljana-Črnuče. V primeru zamude plačila si trgovec pridržuje pravico zaračunati zakonite zamudne obresti.
4. SEZNANITEV Z BLAGOM
Kupec je dolžan pred nakupom preveriti ustreznost izbranega blaga in se seznaniti s tehnično in drugo dokumentacijo blaga. Šteje se, da je kupec z vstopom v pogodbeno razmerje s trgovcem seznanjen z lastnostmi blaga. Za navedbe in informacije o tehničnih opisih blaga izdanih s strani proizvajalca blaga, trgovec ne prevzema odgovornosti.
V primeru dodatnih vprašanj se ima kupec možnost posvetovati s prodajnim osebjem trgovca. Svetovanje je možno preko telefona, elektronske pošte ali osebno na sedežu trgovca po predhodnem dogovoru. Po predhodnem dogovoru se je možno dogovoriti tudi za obisk prodajnika ali tehnika na terenu. Informacije o možni uporabi blaga, tehnični nasveti in druge podrobnosti so kupcu podane po najboljšem vedenju trgovca in ne izvzemajo kupca od lastne ocene trgovčevega blaga in njegove ustreznosti za predvidene namene.
5. PRAVICA DO ODSTOPA OD POGODBE
Dobavni roki blaga se lahko podaljšajo zaradi izrednih okoliščin ali višje sile, ki niso odvisne od trgovčeve volje. Če se po sklenitvi pogodbe izkaže, da naročila ni mogoče izpolniti v celoti, se pogodbeni odnos ustrezno prilagodi glede na novo nastale okoliščine. V kolikor kupec ne privoli v predlagano spremembo pogodbenega odnosa, ima trgovec na podlagi enostranske pisne izjave pravico odstopiti od pogodbe v celoti ali delno. Razloge za odstop od pogodbe mora trgovec pisno sporočiti kupcu takoj, ko postanejo znani. Če trgovec odstopi od naročila v skladu z določili te točke, kupec nima pravice zahtevati odškodnine ali povračila stroškov.
Poleg preostalih zakonsko predvidenih razlogov za odstop od pogodbe, lahko trgovec odstopi od pogodbe tudi:
• če kupec po potrditvi ponudbe v dogovorjenem roku ne poravna vseh predhodnih obveznosti do trgovca, v kolikor to trgovec od njega zahteva;
• v primeru insolventnosti kupca;
• če kupec krši pogodbene pogoje in/ali Splošne pogoje poslovanja trgovca;
• če kupec trgovcu prikriva dejstva oz. okoliščine, na podlagi katerih bi trgovec, v kolikor bi bil z njimi seznanjen, odstopil od pogodbe ali sklenjenega dogovora.
Kupec nima pravice odstopiti od naročila za blago, ki je bilo izdelano posebej po kupčevih specifikacijah za konkretne potrebe kupca ali je bilo pri dobavitelju naročeno izključno zanj in za njegove potrebe.
6. DOBAVA, DOSTAVA IN PREVZEM BLAGA
Dobavni roki so informativni, razen v primeru izrecnega pisnega dogovora med trgovcem in kupcem. Rok dobave začne teči najprej na dan potrditve naročila, vendar ne pred razjasnitvijo vseh tehničnih in prodajnih podatkov oziroma prejemom plačila, v kolikor je le ta v ponudbi določen kot pogoj za izvedbo naročila. Dogovorjeni dobavni rok je izpolnjen, ko je kupec s strani trgovca obveščen, da je blago pripravljeno za prevzem oziroma, ko je blago dostavljeno.
Dobavni roki blaga se lahko podaljšajo zaradi izrednih okoliščin ali višje sile, ki niso odvisne od trgovčeve volje. Kupec zaradi zamud pri dobavi nima pravice do odstopa od pogodbe, niti nima pravice do uveljavljanja kakršnihkoli drugih zahtevkov, razen v primeru, ko je zamuda pri dobavi posledica namerne ali hude malomarnosti na strani trgovca, za kar mora kupec predložiti ustrezna dokazila.
Strošek dostave se dogovori s kupcem in je odvisen od količine in teže naročila.
Dostava blaga poteka v dopoldanskem času, če ni drugače določeno. Ob sobotah, nedeljah in praznikih odprema blaga ni možna. Pogodbeni partner za dostavo pošiljk je logistična družba Intereuropa, vendar si trgovec pridržuje pravico izbrati alternativno dostavo, v kolikor bi bila le ta bolj optimalna.
Kupec lahko pošiljko prevzame tudi osebno na sedežu podjetja Lespatex d.o.o., Pot k sejmišču 30, 1231 Ljubljana – Črnuče. Trgovec pošlje obvestilo, da je blago pripravljeno za prevzem na elektronski naslov kupca ali ga obvesti kako drugače. Osebni prevzem je možen od ponedeljka do petka od 7.00 do 15.30. ure oziroma po predhodnem dogovoru (ob praznikih zaprto). Določeno blago z dimenzijskimi omejitvami, visoko težo ali blago, ki je občutljivo na sistemske prevoze, je možno prevzeti le osebno.
Če blaga ni na zalogi, se čas dostave podaljša za nedoločen čas (običajno do 30 dni).
Kupec je ob prevzemu blaga (lastnem, ob dostavi) le to dolžan pregledati. Opravi pregled ustreznosti blaga: ustrezna vrsta blaga, kvaliteta in količina. O morebitnih neskladjih je dolžan takoj obvestiti trgovca ali dostavljalca.
7. IZDAJA RAČUNA
Trgovec kupcu izda račun v pisni obliki in ga posreduje na njegov elektronski naslov ali pošlje po klasični pošti. Ob prevzemu blaga na sedežu trgovca mu račun izda fizično.
8. EMBALAŽA
V primeru vračljive embalaže je kupec le to dolžan vrniti trgovcu na lastne stroške. Trgovec ima pravico nevrnjeno vračljivo embalažo kupcu zaračunati.
9. REKLAMACIJE
Gradbeno blago ima zaradi dimenzij in ostalih lastnosti svoje specifike skladiščenja in rokovanja. V kolikor je blago ali embalaža blaga le vidno poškodovana in poškodba ne vpliva na funkcionalnost blaga in kvaliteto vgradnje, to ni razlog za reklamacijo. Kupec je dolžan pri prevzemu blaga pozorno pregledati embalažo in njeno vsebino. V primeru funkcijske poškodbe blaga (blago ni uporabno za vgradnjo) je kupec dolžan na poškodbo takoj opozoriti dostavnega delavca. Kupec odstopi poškodovano blago dostavnemu delavcu, ki ga na stroške trgovca vrne slednjemu. Po prejemu zavrnjenega poškodovanega blaga trgovec v najkrajšem možnem roku kupcu dobavi novo blago.
Kupec poškodbo prijavi z izpolnjenim reklamacijskim obrazcem in ga pošlje na elektronski naslov info@lespatex.si. Na podlagi poslanega reklamacijskega obrazca bo trgovec poslal obvestilo o upravičenosti reklamacije v roku 8-ih dni. Kupec prevzame obrazec tukaj: Reklamacijski obrazec .
Uveljavljanje pravice iz naslova neskladnosti blaga:
V primerih, ko kupljeno blago nima lastnosti, ki so potrebne za njegovo normalno rabo oz. nima lastnosti, ki so potrebne za posebno rabo, za katero je kupec blago kupil (v nadaljevanju: neskladnost blaga), lahko kupec uveljavlja reklamacijo zaradi neskladnosti blaga. Reklamacijo iz naslova neskladnosti blaga lahko kupec uveljavlja za vsako kupljeno blago, ki ima garancijo ali garancije nima. Kupec lahko od trgovca zahteva najprej odpravo neskladnosti (popravilo ali zamenjavo blaga). V kolikor je reklamacijski zahtevek kupca upravičen, je trgovec dolžan neskladnost odpraviti v roku 30-ih dni od prejema reklamacijskega zahtevka, pri čemer se lahko rok podaljša za največ 15 dni. V kolikor neskladnost ni odpravljena v navedenem roku, lahko kupec od trgovca zahteva vračilo sorazmernega dela kupnine ali razdre pogodbo in zahteva vračilo kupnine. V kolikor se neskladnost blaga pojavi v 30 dneh od dobave blaga, lahko kupec izjemoma zahteva takojšnje vračilo sorazmernega dela kupnine ali razdre pogodbo in zahteva vračilo celotne kupnine.
Kupec obrazec za uveljavljanje reklamacije prevzame tukaj: Obrazec za uveljavljanje pravic iz naslova neskladnosti blaga in ga pošlje na elektronski naslov info@lespatex.si .
V reklamacijskem zahtevku mora kupec opisati ugotovljeno napako in priložiti kopijo računa. Kupec mora na zahtevo trgovcu omogočiti, da stvar pregleda oziroma mu poslati fotografije reklamiranega blaga.
Kupec lahko uveljavlja svoje pravice iz naslova neskladnosti blaga, če o neskladnosti obvesti trgovca v roku dveh mesecev od dneva, ko je bila neskladnost ugotovljena.
Trgovec ne odgovarja za neskladnost na blagu, ki se pokaže potem, ko mineta dve leti, odkar je bilo blago izročeno.
10. VRAČILO BREZHIBNEGA BLAGA
Trgovec ni dolžan sprejeti vračila blaga, ki je bilo naročeno izrecno za kupca.
Vse nastale stroške v zvezi z vračilom blaga krije kupec sam.
11. VARSTVO OSEBNIH PODATKOV
Trgovec obdeluje osebne podatke v skladu s Splošno uredbo o varstvu podatkov 2016/679 in Zakonom o varstvu osebnih podatkov (ZVOP-2; Ur.l.RS, št. 163/22).
12. PRITOŽBE IN SPORI
Trgovec spoštuje veljavne predpise s področja varstva potrošnikov. Kupec se v primeru težav ali reklamacij obrne po pomoč na elektronski naslov info@lespatex.si. Postopek obravnave pritožbe je zaupen.
Skladno z zakonskimi normativi Lespatex d.o.o. ne priznava nikakršnega izvajalca izvensodnega reševanja potrošniških sporov kot pristojnega za reševanje potrošniškega spora, ki bi ga kupec lahko sprožil v skladu z Zakonom o izvensodnem reševanju potrošniških sporov.
Za urejanje vseh razmerij, za vsak spor, nesoglasje ali zahtevek med trgovcem in kupcem, ki izhaja iz teh Splošnih pogojev oz. iz pogodbe/naročila o prodaji blaga, vključno z njeno kršitvijo, prenehanjem ali veljavnostjo, velja in se uporablja pravo Republike Slovenije. Če sporazumna rešitev nesoglasij ni mogoča je za razrešitev spora pristojno odločati stvarno in krajevno pristojno sodišče po sedežu trgovca. Za krajevno pristojno sodišče se določi stvarno pristojno sodišče v Ljubljani.
13. KONČNE DOLOČBE
V primeru, da posamezne določbe teh Splošnih pogojev poslovanja, iz kateregakoli razloga postanejo neveljavne ali neizvršljive, to ne vpliva na veljavnost preostalih določb teh Splošnih pogojev poslovanja.
Vsakokratne spremembe in/ali dopolnitve Splošnih pogojev poslovanja morajo biti in pisni obliki in začnejo veljati in se uporabljati z iztekom 8 dnevnega roka od objave sprememb in/ali dopolnitev. Če je sprememba in/ali dopolnitev Splošnih pogojev poslovanja nujna zaradi uskladitve s predpisi, lahko izjemoma te spremembe in/ali dopolnitve stopijo v veljavo in uporabo v krajšem času.
Ljubljana, dne 18.10.2024